tracking

Čína 2018

Čínská lidová republika je řazena mezi pět hlavních zdrojových trhů České republiky s nejvyšším počtem příjezdů do hromadných ubytovacích zařízení. Jedná se zejména o turisty s prvotní návštěvou. U turistů je oblíbená zejména Praha, ale roste také obliba regionů. Na rozdíl od ostatních zdrojových trhů je průměrná doba pobytu čínských turistů pod celorepublikovým průměrem. Hlavním důvodem návštěvy …

Čína 2018 Pokračovat ve čtení »

Spojené státy americké 2018

Spojené státy americké patří z pohledu celkového počtu příjezdů zahraničních turistů pro Česko mezi nejvýznamnější incomingové trhy. Do České republiky cestují zejména za účelem rekreace, s partnerem a svou cestu si organizují na vlastní pěst. Country report ke stažení Kontakty a odkazy Aktivity zahraničního zastoupení USA s působností pro Kanadu Kontakty na zahraniční zastoupení Teritoriální informace Přidat do …

Spojené státy americké 2018 Pokračovat ve čtení »

Rakousko 2018

Osobní zkušenost s návštěvou České republiky má polovina rakouské populace. Rakušané jezdí nejvíce do Prahy, ale jsou mezi nimi oblíbené i příhraniční oblasti, do kterých směřují zejména výletníci. Společné hranice jsou důvodem preference automobilové dopravy a také vysokého podílu opakovaných návštěv výletníků a turistů. Do České republiky jezdí nejčastěji s partnerem. Informace čerpají z vlastních zkušeností, z internetu nebo …

Rakousko 2018 Pokračovat ve čtení »

Ukrajina

Turisté z Ukrajiny se asi z poloviny ubytovávají v HUZ a to často spíše ve vyšších třídách ubytovacích zařízení. Ve srovnání s průměrem mají výrazně vyšší podíl prvonávštěvníků, návštěv příbuzných a známých, a také obchodních cest.  Častěji cestují sami. Informace o destinaci čerpají nejčastěji od příbuzných a známých a také z internetu. Typický ukrajinský turista se tedy profiluje jako klasický …

Ukrajina Pokračovat ve čtení »

Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu 2017 – 2020

V rámci výzkumu jsou osobně dotazováni náhodně vybraní návštěvníci více než 80 významných turistických cílů v ČR s využitím standardizovaného dotazníku (TAPI) prostřednictvím sítě proškolených tazatelů. Celkem bylo do konce roku 2019 dotázáno více než 35 tisíc návštěvníků. Z toho jednu třetinu tvoří domácí návštěvníci a dvě třetiny zahraniční. Metodika výzkumu Prezentace v PDF Přidat …

Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu 2017 – 2020 Pokračovat ve čtení »