Návštěvnost HUZ podle sezónnosti

Data za roky 2017 až 2025 potvrzují, že třetí čtvrtletí (červenec–září) je dlouhodobě nejvýznamnějším obdobím z hlediska návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení. Například v roce 2024 bylo ve 3. čtvrtletí zaznamenáno přes 7,7 milionu příjezdů a více než 21 milionu přenocování, což představuje absolutní vrchol sezóny.

Rozdíly v sezónnosti jsou patrné nejen u domácích, ale také u zahraničních návštěvníků. Například pro nizozemský trh se ukazuje, že největší počet příjezdů je soustředěno do letních měsíců července a srpna. Mimo tyto dva měsíce je počet příjezdů i přenocování téměř stejný.

Naproti tomu němečtí turisté mají sezónní rozložení návštěvnosti rozprostřenější v čase. Přestože i u Němců kulminuje návštěvnost v červenci a srpnu, poměrně silné jsou také květen, září, říjen a prosinec, kdy přijíždějí za kulturními akcemi, adventními trhy nebo lázeňským pobytem. Německý trh je tedy z hlediska sezónního rozložení výrazně stabilnější a méně koncentrovaný než trh nizozemský.

Zdroj: ČSÚ (2025)