Formy cestovního ruchu

MICE – hromadná analýza ze statistik od partnerů

Agregovaná analýza dat vznikla ve spolupráci s krajskými MICE koordinátory a jejich partnery. V sestavě naleznete Základní přehled, Dělení akcí podle počtu návštěvníků, délky trvání, typu akce a typu návštěvníka. Přidat do oblíbených

Lázeňský cestovní ruch 2012 – 2023

Sestava obsahuje statistiky lázeňského cestovního ruchu v Česku za roky 2012 – 2023. V nabídce jsou následující ukazatele: Hosté, Přenocování a Průměrný počet přenocování v lázeňských zařízeních. Ukazatele se dále dělí na hosty celkem, na rezidenty a nerezidenty v lázeňských ubytovacích zařízeních. Nerezidenti jsou rozděleni podle zdrojových zemí a země uspořádány do regionů podle metodiky od WTTC. V poslední části …

Lázeňský cestovní ruch 2012 – 2023 Pokračovat ve čtení »

Globální výzvy očima Generace Z

Generace Z není v postojích ke krizi jednotná. Tzv. ODMÍTAČI, kteří se o klima vůbec nezajímají, vůbec se nerozhodují na základě dopadu na klima a nepociťují žádné úzkosti ohledně klimatu, tovoří přibližně 14%. Naopak, 30 % tvoří tzv. ZNALCI. Jedná se o jedince, kteří se spíše zajímají o klima a mírně pociťují klimatickou úzkost. Do …

Globální výzvy očima Generace Z Pokračovat ve čtení »

MICE – vnímání Česka na Německém trhu

Česko je pro Německo nejatraktivnější evropskou zemí v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance. Myslí si to cca 35 % (v souvislosti s MICE) a 34 % (v kontextu s incentivním cestovním ruchem) německých firem z vybraných průmyslových odvětví s více jak 50ti zaměstnanci. Ukázal to průzkum Institutu turismu agentury CzechTourism, …

MICE – vnímání Česka na Německém trhu Pokračovat ve čtení »

MICE statistiky z dat ČSÚ

slide 1 – počet konferencí a počet účastníků
slide 2 – vývoj počtu od roku 2009
slide 3 – kvartální počet konferencí v roce 2022
slide 4 – kvartální počet účastníků v roce 2022
slide 5 – počet konferencí a účastníků pod

Bezbariérové cestování

Hendikepovaní chtějí víc cestovat. Pracuje se na odstraňování bariér i potřebném vzdělávání. Poznat něco nového, vyjít ze stereotypu a zrelaxovat se. Nejčastější důvody, proč cestují hendikepovaní lidé. Zjistily to průzkumy České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Výsledky platí pro neslyšící, vozíčkáře i rodiče s kočárky. Bariéry, s kterými se postižení i další lidé při cestování potýkají, se …

Bezbariérové cestování Pokračovat ve čtení »

Lázně očima hostů

Výsledky socioekonomického průzkumu mezi tuzemskými klienty českých lázní. Průzkum byl realizován ve spolupráci Institutu lázeňství a balneologie a Karlovarské agentury rozvoje podnikání. Výsledky 2 dotazníkových šetření s celkem 3 056 respondenty, kteří se rekrutovali z řad stávajících i potenciálních hostů, byly rozpracovány do podoby série krátkých článků nazvané „Lázně očima hostů“. Články se věnují 4 oblastem, a …

Lázně očima hostů Pokračovat ve čtení »