Analýza návštěvnosti DMO Česka pomocí GSM dat

Tento report poskytuje ucelený přehled o návštěvnosti jednotlivých turistických destinací v Česku na úrovni destinačních managementů (DMO) za období od června do prosince 2024. Využitím anonymizovaných geolokačních dat od mobilních operátorů je umožněno detailně sledovat skutečný pohyb návštěvníků v území, včetně těch, kteří nejsou zachyceni tradičními statistikami ubytování.

Návštěvníci jsou rozděleni na domácí a zahraniční, přičemž report obsahuje klíčové ukazatele jako jsou počty návštěvníků, návštěvodny, turistodny, výletodny, přenocování či opakované návštěvy. Výstupy umožňují porovnávat jednotlivé destinace, odhalovat jejich sezónní dynamiku a chování návštěvníků, a poskytují tak spolehlivý podklad pro strategické plánování rozvoje a marketingu v rámci jednotlivých DMO oblastí.

Metodika ke stažení zde.

Data pro agenturu CzechTourism poskytla společnost INTENS.