Iritace rezidentů (2022 – 2024) – prezentace výsledků
Prezentace výsledků z průzkumu zaměřeného na Iritaci rezidentů v turisticky významných lokalitách Česka. Přidat do oblíbených
Prezentace výsledků z průzkumu zaměřeného na Iritaci rezidentů v turisticky významných lokalitách Česka. Přidat do oblíbených
Závěrečná zpráva a prezentace výsledků z Trackingu příjezdového a domácího cestovního ruchu (data za rok 2024) včetně hlavních zjištění. Na 160 lokalit sběru dat, celkový vzorek respondentů n=26 499. Přidat do oblíbených
Více než polovina Čechů (55 %) plánuje, že stráví jarní dovolenou v Česku, přičemž nejčastěji volí Jihočeský (19 %) a Jihomoravský kraj (12 %). V místě pobytu pak zůstanou průměrně šest dní. Jako hlavní náplň volna si představují odpočinek s lehčími sportovními aktivitami, relaxem a návštěvu kulturních památek. V průměru se lidé chystají utratit za jarní dovolenou …
Ve spolupráci s Asociací turistických informačních center jsme realizovali koncem roku 2024 rozsáhlý průzkum zaměřený na zjištění profilu návštěvníků turistických informačních center. Průzkum obsahující kvalitativní i kvantitativní část pro nás realizovala agentura MindBridge Consulting. Veřejná prezentace proběhla 19. 2. 2025 a kompletní závěrečná zpráva je ke stažení níže. Přidat do oblíbených
Koncem roku 2024 jsme realizovali ve spolupráci s agenturou Incomind marketingový průzkum zaměřený na zjištění potenciálu aktivního příjezdového cestovního ruchu ze zemí Německa, Polska, Nizozemska. Průzkum nám odhalil motivátory (i bariéry) k návštěvě a pozici Česka v porovnání s dalšími středoevropskými zeměmi. Zmapovali jsme rozhodovací proces i možnosti efektivní komunikace. Kompletní studie s detailními výsledky …
Podzimní dovolená v Česku zůstává i letos oblíbenou volbou Čechů. Nejčastěji si pro svůj pobyt vybírají Jihočeský (19 %) a Jihomoravský kraj (13 %). Při plánování podzimní dovolené v tuzemsku vychází až polovina Čechů z doporučení známých či rodiny. Průzkum pro agenturu CzechTourism realizovala společnost IBRS – International Business & Research Services. Přidat do oblíbených
Letní dovolenou v Česku plánuje 61 % Čechů. Plány na letní dovolenou jsou nejčastěji spojeny s odpočinkovou dovolenou s lehčími sportovními aktivitami. Češi plánují utratit za letní dovolenou v průměru 9 284 Kč na osobu. Průzkum pro agenturu CzechTourism realizovala společnost IBRS – International Business & Research Services. Přidat do oblíbených
Více jak polovina Čechů letos plánuje strávit jarní dovolenou v tuzemsku. Jako hlavní náplň volna si představují odpočinek s lehčími sportovními aktivitami a dále návštěvu kulturních památek. V průměru se chystají utratit 6 713 korun na osobu za celou dobu. Průzkum pro agenturu CzechTourism realizovala společnost IBRS – International Business & Research Services. Ke stažení Přidat do oblíbených
Zimní dovolenou v Česku plánuje 43 % Čechů, v průměru na ní stráví 7 dnů. V porovnání s minulý rokem se zvýšila částka, kterou Češi plánují na zimní dovolené v letošním roce utratit – zde je nutné přihlédnout k inflaci a růstu cen. V roce 2022 byla průměrná útrata 6361 a nyní je 6833, což je …
Tracking je postaven na primárním sběru dat v turisticky atraktivních lokalitách. Získáváme tak názory návštěvníků, jejich hodnocení dané lokality, útraty a další cenné informace. Od roku 2022 se průzkum skládá ze dvou částí – hlavní část je věnována návštěvníkům (turistům i výletníkům) a druhá část je věnována iritaci rezidentů. V sestavě níže naleznete informace týkající …
Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a iritace rezidentů Pokračovat ve čtení »
Podzimní dovolenou v ČR plánuje 51 % Čechů. Jako hlavní důvod, proč letos nepojedou na podzimní dovolenou v ČR, uvádějí lidé nedostatek financí. Tento důvod navíc od minulého podzimu výrazně posílil (z 30 % na letošních 39 %). Nejčastějším ubytováním na podzimní dovolené v ČR budou penziony (49 %), dále pak hotely vyšší kategorie (27 …
Plány Čechů na podzimní dovolenou 2023 Pokračovat ve čtení »
Indové jsou tolerantní, málo kritičtí, nediferencují požadavky na ČR – chtějí všechno, aby bylo dobré auž současnou situaci za dobrou považují. Saúdští Arabové a hlavně Kuvajťané jsou náročnějšízákazníci, mají vyhraněnější požadavky a s částí v současnosti spokojeni nejsou.Indové mají rádi široce zaměřenou, aktivní dovolenou. Saúdští Arabové a Kuvajťané spíše hledajírekreaci a poznávání měst a část …
Potenciál příjezdového cestovního ruchu z Indie, Saudské Arábie a Kuvajtu Pokračovat ve čtení »
Česko je pro Německo nejatraktivnější evropskou zemí v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance. Myslí si to cca 35 % (v souvislosti s MICE) a 34 % (v kontextu s incentivním cestovním ruchem) německých firem z vybraných průmyslových odvětví s více jak 50ti zaměstnanci. Ukázal to průzkum Institutu turismu agentury CzechTourism, …
61 % Čechů plánuje strávit letní dovolenou v Česku, chtějí zejména odpočívat a lehce sportovat (42 %). Podle průzkumu Češi také v létě v průměru počítají s jedenácti volnými dny. A i když chtějí na dovolené strávit kratší dobu než loni, plánují utrácet víc. Průzkum pro agenturu CzechTourism realizovala společnost IBRS – International Business & Research Services. Ke stažení. …
Seznámení s hlavními výsledky průzkumu za rok 2022. Prezentace on-line formou proběhla 17. 5. 2023.
Ke stažení. Přidat do oblíbených
Zimní dovolenou v České republice plánuje téměř polovina Čechů (47 %). Kombinace odpočinku a lehké sportovní aktivity patří k nejčastěji plánovaným zimním aktivitám během dovolené v ČR (25 %). Na vysloveně aktivní dovolenou se sportem se v zimně chystá 22 % a stejné množství lidí bude volit naopak zcela pasivní relaxační dovolenou. Více ve výsledcích z výzkumu. …
Hendikepovaní chtějí víc cestovat. Pracuje se na odstraňování bariér i potřebném vzdělávání. Poznat něco nového, vyjít ze stereotypu a zrelaxovat se. Nejčastější důvody, proč cestují hendikepovaní lidé. Zjistily to průzkumy České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Výsledky platí pro neslyšící, vozíčkáře i rodiče s kočárky. Bariéry, s kterými se postižení i další lidé při cestování potýkají, se …
Ke stažení. Přidat do oblíbených
Ke stažení. Přidat do oblíbených
Výsledky socioekonomického průzkumu mezi tuzemskými klienty českých lázní. Průzkum byl realizován ve spolupráci Institutu lázeňství a balneologie a Karlovarské agentury rozvoje podnikání. Výsledky 2 dotazníkových šetření s celkem 3 056 respondenty, kteří se rekrutovali z řad stávajících i potenciálních hostů, byly rozpracovány do podoby série krátkých článků nazvané „Lázně očima hostů“. Články se věnují 4 oblastem, a …
Studie mapující současné a budoucí cestování německých turistů. Zaměřili jsme se na 7 sousedních spolkových zemí Německa. Cílovou skupinou byli lidé ve věku 40 – 55 let.
V listopadu 2021 proběhl za spolupráce s Click4Survey online průzkum na téma „Krajské členění České republiky“. Průzkumu se zúčastnilo 501 respondentů. Do průzkumu byl zařazen reprezentativní vzorek obyvatel ČR dle pohlaví, věku a místa bydliště. Účastníci průzkumu dostali za úkol vyjmenovat tři turistické atraktivity k jednotlivých krajům České republiky. Jelikož každý respondent (z celkových 501 …
Online průzkum „Krajské členění České republiky“ Pokračovat ve čtení »