Iritace rezidentů (2022 – 2024) – prezentace výsledků
Prezentace výsledků z průzkumu zaměřeného na Iritaci rezidentů v turisticky významných lokalitách Česka. Přidat do oblíbených
Prezentace výsledků z průzkumu zaměřeného na Iritaci rezidentů v turisticky významných lokalitách Česka. Přidat do oblíbených
Koncem roku 2024 jsme realizovali ve spolupráci s agenturou Incomind marketingový průzkum zaměřený na zjištění potenciálu aktivního příjezdového cestovního ruchu ze zemí Německa, Polska, Nizozemska. Průzkum nám odhalil motivátory (i bariéry) k návštěvě a pozici Česka v porovnání s dalšími středoevropskými zeměmi. Zmapovali jsme rozhodovací proces i možnosti efektivní komunikace. Kompletní studie s detailními výsledky …
Závěrečná zpráva shrnuje výsledky podrobné analýzy návštěvnosti a dopadů cestovního ruchu v klíčových chráněných oblastech ČR. Obsahuje data o turistech, návštěvnosti turistických cílů, dopadech na místní infrastrukturu a přírodu. Materiál zahrnuje statistiky z let 2019–2023, využívá GSM data, rozhovory se zástupci organizací a přináší návrhy na udržitelné řešení cestovního ruchu. Dokument vznikl za podpory Programu …
Analýza návštěvnosti a dopadů cestovního ruchu v Národních parcích a CHKO Pokračovat ve čtení »
Agentura CzechTourism představuje nový Slovník pojmů z oblasti udržitelného turismu. Udržitelný turismus se stává klíčovým tématem pro rozvoj turistických destinací. Abychom podpořili vaše snahy o udržitelnost, připravili jsme slovník pojmů, který vám pomůže lépe porozumět důležitým konceptům.
Report obsahuje údaje o lázeňské péči za rok 2022 – 2023. Zdroj dat: Statistiky ÚZIS – Ústav zdravotnických informací a statistiky (2023). Pro detailnější přehled doporučujeme statistické výstupy Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR dostupné na uzis.cz.Podrobné informace k metodice je možné najít na stránkách Ministerstva zdravotnictví ČR. Přidat do oblíbených
Tento report zobrazuje základní údaje o cestovním ruchu a srovnání v rámci zemí EU. Report Zdroj: European Commisssion Návod Po kliknutí na tlačítko na obrázku níže se Vám zobrazí jednotlivé ukazovatele. Můžete si vybrat ze 4 kategorií ukazovatelů: Přidat do oblíbených
Report obsahuje údaje o lázeňské péči za rok 2022. Zdroj dat: Statistiky ÚZIS – Ústav zdravotnických informací a statistiky (2023). Pro detailnější přehled doporučujeme statistické výstupy Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR dostupné na uzis.cz.Podrobné informace k metodice je možné najít na stránkách Ministerstva zdravotnictví ČR. Přidat do oblíbených
Většina cestovatelů vnímá jako překážku cestovat udržitelněji rovněž časovou náročnost (58 %) nebo nedostatečnou infrastrukturu v destinaci (57 %). Jistou bariérou je také vlastní pohodlnost, finanční náročnost, zdravotní důvody, cestování s dětmi, ale i odpor k udržitelnému cestování. I když si většina Čechů (64 %) myslí, že cestovat udržitelně je drahé, 35 % cestovatelů deklarovalo, že jsou …
Agregovaná analýza dat vznikla ve spolupráci s krajskými MICE koordinátory a jejich partnery. V sestavě naleznete Základní přehled, Dělení akcí podle počtu návštěvníků, délky trvání, typu akce a typu návštěvníka. Datový přehled za roky 2022 a 2023 Přidat do oblíbených
Sestava obsahuje statistiky lázeňského cestovního ruchu v Česku za roky 2012 – 2024. V nabídce jsou následující ukazatele: Hosté, Přenocování a Průměrný počet přenocování v lázeňských zařízeních. Ukazatele se dále dělí na hosty celkem, na rezidenty a nerezidenty v lázeňských ubytovacích zařízeních. Nerezidenti jsou rozděleni podle zdrojových zemí a země uspořádány do regionů podle metodiky od WTTC. V poslední části …
Report obsahuje data za HUZ karlovarského kraje a lázeňské ubytovací zařízení za roky 2012-2023. Sestava obsahuje následující data: Pozn.: Data za předchozí období jsou podle ČSÚ revidována v květnu následujícího roku. Data vydaná za rok 2023 budou revidována v květnu 2024. Přidat do oblíbených
Generace Z není v postojích ke krizi jednotná. Tzv. ODMÍTAČI, kteří se o klima vůbec nezajímají, vůbec se nerozhodují na základě dopadu na klima a nepociťují žádné úzkosti ohledně klimatu, tovoří přibližně 14%. Naopak, 30 % tvoří tzv. ZNALCI. Jedná se o jedince, kteří se spíše zajímají o klima a mírně pociťují klimatickou úzkost. Do …
Sestava zahrnuje všeobecné informace vztahující se k elektromobilitě. Konkrétně se jedná o počty elektromobilů (BEV) v České republice a v zemích Evropské unie, jejich porovnání v přepočtu na rozlohu nebo na obyvatele, vývoj a hustota dobíjecí infrastruktury v EU a v České republice. Přidat do oblíbených
Česko je pro Německo nejatraktivnější evropskou zemí v souvislosti s pořádáním kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro zaměstnance. Myslí si to cca 35 % (v souvislosti s MICE) a 34 % (v kontextu s incentivním cestovním ruchem) německých firem z vybraných průmyslových odvětví s více jak 50ti zaměstnanci. Ukázal to průzkum Institutu turismu agentury CzechTourism, …
slide 1 – počet konferencí a počet účastníků
slide 2 – vývoj počtu od roku 2009
slide 3 – kvartální počet konferencí v roce 2022
slide 4 – kvartální počet účastníků v roce 2022
slide 5 – počet konferencí a účastníků pod
Seznámení s hlavními výsledky průzkumu za rok 2022. Prezentace on-line formou proběhla 17. 5. 2023.
Hendikepovaní chtějí víc cestovat. Pracuje se na odstraňování bariér i potřebném vzdělávání. Poznat něco nového, vyjít ze stereotypu a zrelaxovat se. Nejčastější důvody, proč cestují hendikepovaní lidé. Zjistily to průzkumy České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Výsledky platí pro neslyšící, vozíčkáře i rodiče s kočárky. Bariéry, s kterými se postižení i další lidé při cestování potýkají, se …
Ke stažení. Zdroj: Prague Convention Bureau Přidat do oblíbených
Ke stažení. Zdroj: Strategic Alliance of the National Convention Bureaux of Europe Přidat do oblíbených
Výsledky socioekonomického průzkumu mezi tuzemskými klienty českých lázní. Průzkum byl realizován ve spolupráci Institutu lázeňství a balneologie a Karlovarské agentury rozvoje podnikání. Výsledky 2 dotazníkových šetření s celkem 3 056 respondenty, kteří se rekrutovali z řad stávajících i potenciálních hostů, byly rozpracovány do podoby série krátkých článků nazvané „Lázně očima hostů“. Články se věnují 4 oblastem, a …
Analýza návštěvnosti českých lázní.